lördag, juli 26

Mina ofilosofiskt nya ögon


25 grader i vattnet

dagens strandbild

fyndat burkar


är jag inte cool med solglajjor & lika
av sol grönt hår?! ;)

en tunga som gjord för glassande

klart de små ska få en ordentlig smak av sommar




Skjuter stup i ett upp glasögonen på näsan- trots att jag inte längre har några på mig. Känns så bra att åter vara linsbärare. Och framför allt att vara cool bärare av solglasögon. Mina stackars ögon var ordentligt slitna efter att ha kisat i reflekterande sand hela sommaren lång. Känns som idel balsam och ljuv musik!
Har du tänkt på att ljusa och blåögda människor inte bara har mindre pigment i huden utan att det gäller ögonen med? Det hade inte jag men sedan optikern öppnat mina ögon (ordvits) är det naturligtvis logiskt.

Värmen är kvar. Stranden med. Har hur mycket ork som helst att bara ta det lugnt. Vila med en bok på stranden, efter-stranden-vila med en bok hemma, åka ut på måfå för att äta middag, vila framför TV´n med samma bok, slå på fläkten och bre-ut-mig-naken-vila på det kalla vardagsrumsgolvet innan jag packar morgondagens strandväska...

Något parti som vill införa 10 veckors semester? Jag kastar alla principer och ger er min arbetarröst, haha.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar