måndag, augusti 25

Återhämtning i fulländad enkelhet


färdades längs ensliga vägar

förbi samhällen med lustiga namn

kaffestuga vid alunbruket i andrarum

sålde perenner men som vanligt hade jag inga kontanter

prunkande inspiration

fint promenadsällskap

verkasjön

solen faller fint

alunbruket

någon skojat till det- sånt gillar jag! kan bara inte
minnas att himlen var så full av åska...




Måndag morgon och pigg som en lärkvinge. Kan i ärlighetens namn inte hänga med där helgerna rasar iväg- även de som jobbas tycker jag är över på nolltid. I går tillbringade vi timmar farandes på små, oftast krokiga vägar. Vid det gamla Alunbruket i Andrarum tog vi en bensträckare i den fina miljön. Den blev till en timmes promenad bland får, perenner och längs en sjökant. När vi satt oss i bilen och backade ut från parkeringen öppnade sig himlen. Det kallar jag timing!
En skön, improviserad, stilla dag för såväl två- som fyrbenta. Min tekopp.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar