tisdag, augusti 26

Sovmorgon var det här


Har sovit i nästan fjorton timmar! Vaknade först ett par timmar efter lunch. Nu är jag pigg som en lärkvinge igen. Helgens baksmälla i icke bokstavlig bemärkelse?
I går var jag på bio och såg "Lucy". Den var inte helt igenom dålig men rekommenderas verkligen inte. Nej, inte ens om du tycker om Luc Besson, hjältinnor och Scarlett Johansen. Kanske kan jag bespara någon tiden och pengarna.

När vi gick från bion till bilen skulle vi gena genom en gångtunnel- samma som vi alltid använder dagtid. Klockan var en stund innan midnatt och i denna smala gränd stod ett gäng killar nonchalant hängande mot väggarna samt utspridda så de tog upp hela gångytan. Första impulsen var att bara gå runt kvarteret istället. Fast är det inte farligt för välmåendet att börja göra så? Ständigt vika åt sidan. En ska väl kunna vistas i sin egen stad? Jag styrde beslutsamt kosan mot killarna och Uffe hakade mer motvilligt på. När vi närmade oss steg en av dem åt sidan så vi kunde passera. Det kändes mycket obehagligt. Men viktigt. För det är få saker som provocerar mig så mycket som min egen ogrundade rädsla.

Men igen. Jag har sovit i nästan fjorton timmar. Nu bara måste jag kasta mig ut i världen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar