torsdag, augusti 21

Gamechanger som driver mig till vansinne


När jag vaknade i går eftermiddag och liggandes i sängen skummade igenom vad som hänt i världen fick en rubrik mig att gå i taket. Borde förmodligen jobba med mitt humör. Visste så fort jag såg den att det här, det kommer inte leda till ett vackert ställe. Moderaterna skulle nämligen hålla presskonferens med anledning av oroligheterna i Europa. Tillåt mig sätta eftermiddagsglädjen i halsen.

Jag har ingen högskoleexamen och kan inte slänga mig med någon tjusig titel men förstod genast att val 2014 hade trappats upp ett steg. För vad gäller situationen i Europa har inget hänt som manar till att hålla en extra presskonferens i ämnet. Vi vet att det är ohyggligt oroligt, varje vettig människa vet att flyktingar kommer till Sverige för att de behöver, varje vettig människa förstår också att det naturligtvis kostar pengar. Pengar det får lov att kosta, helt enkelt. På Europa-fronten oroligt i magen men intet nytt. 

Så när Moderaterna håller den här allvarliga presskonferensen, var det någon annan än jag som tänkte på att migrationsministern inte var inkallad?, håller jag på att brinna upp inombords. För vem kommer detta gynna? Moderaterna? Ja, kanske pyttelite. Det fungerade ju inför valet 2010 då det pratades med allvarliga röster om krisen i Grekland. Men vem blir den huvudsakliga vinnaren på detta utspel? Jo, Sverigedemokraterna- ett parti för rädda, bekväma och osäkra.

Jag har alltså ingen högskoleexamen men det betyder inte att jag är mindre begåvad. Så fort jag såg rubriken kopplade mitt huvud. Tror att det är fler med mig som spyr över cynismen i vad som hände i går, jag hoppas det i alla fall. Äckligt, äckligt gjort av människor som borde känna större ansvar och veta bättre.

Skämmes ta mig fan!







2 kommentarer:

  1. Du kanske inte är klok på pappret men ändå klok som en bok! Fortsätt...
    / En Ylva

    SvaraRadera
  2. Gulle dig. Jag kan nog inte låta bli...
    Tack :)

    SvaraRadera