tisdag, september 30

Vare sig modemadonna eller filtermaradona


rosengåva

smaragdgrön omlott som smiter åt 
så utomordentligt fint, present från farmor
färgglad kaftan, från mig till mig



Jisses, så snabbt helgen passerade. De går alltid snabbt, helgerna. Oavsett om jag är ledig eller jobbar, men den här tog priset. Särskilt märkligt blev det när jag, nyss, bokade biobiljetter till onsdag. Det är ju redan i morgon. Från fredag till mitt i veckan bara sådär.

I går tog jag, farmor och Kjell god tid strosandes i Tivoliparken med vårt koppel av mycket små hundar innan ett par raska timmar gick åt till att göra stan. I 20 graders värme och strålande sol är det inte svårt att imponera, världen gör sig lite bättre. Under knatet i affärer fick jag en himla fin klänning av farmor- den kommer definitivt få följa med på min och kärlekens på-tuman-hand-helg i Göteborg. När den helgresan bokades kändes den en evighet bort, nu hastigt annalkande.

Åter till igår. Lunchade gjorde vi på Korvkultur innan det var dags för de tillresta att bila åter till sitt Skövde. Tomt och tyst blev det i huset. Slumrade genast till med en kisse på magen, en stekhet vovve under täcket och en annan på bröstet. Låtsades att sängen var en fridsam flotte på stilla hav. Inget kliva på eller av, bara vila och pyssla om varandra. Gärna i tysthet. Min absoluta favoritfantasi ända sedan barnsben. Fast då fick mjukisdjuren göra mig sällskap där jag flöt fram.

Om du är det minsta intresserad av mode kommer du sucka och mena att jag inte ansträngt mig med bilderna. Det har jag visst det. Är bara ingen modemadonna eller filtermaradona som kan det här med vinklar och ljus i förhållande till tyg. En klänning blir i mina ögon aldrig lika unik eller spännande som ett träd, en blomma, ett moln, en vovve, ett strå eller en ko. Fast fin kan den fortfarande vara och gott kan den fortfarande få mig att må.

God natt från en långduschad, polerad, insmord och väl frukosterad mig. Mys är en företeelse att ta på allvar, vardag som helg... Fast alldeles särskilt vardag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar