onsdag, oktober 15

Intressant sätt att se på det & mammor har alltid rätt


intressant tänkt av fredrik lindström i sj´s kupé

mamma har rätt




Förlåt mig mamma men jag bara måste få berätta. Om IKEA-besöket när jag var liten och fick till uppgift att hålla i en smörkniv tills vi kom till kassan. Hur jag där inte kom ihåg att visa upp densamma utan fortfarande hade den i handen när vi gick ut ur varuhuset. Samma kväll, på tåget hem till norr minns jag att vi stod längst bak och tittade ut genom rutan för att se om det var några poliser som skulle komma med blåljusen och sätta mig i finkan.

Nästa sak. Vågar inte gå på brunnslock då mamma sagt till mig att de kan vara trasiga och jag falla ner i hålet. Har tvingats dryfta detta med många människor som alla sagt samma sak- brunnslock kan inte bara gå sönder och falla. Fortfarande är det jag som med en röst i falsett påtalar så snart någon inte väjer utan kliver rätt på.

Som vuxen är jag samvetsgrann om än lite ängslig för både blåljus och poliser. Brunnslock har jag stor respekt för. Vilken tur, för i Göteborg fick belackarna svar på tal- se bara!
Mammor har faktiskt alltid rätt. En ska inte stjäla för då kommer farbror polisen och en ska inte gå på brunnslock för då kan du få se mer av underjorden än du önskar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar