onsdag, oktober 15

Varsågod!











Har härmed nöjet att dela med mig av receptet på världens godaste blomkålssoppa. Vilken service de tillhandahåller, CC Hotel Odin! Alldeles varm i bröstet av att få ett så fint, snabbt svar. Det är just så här det ska kännas i hjärtat efter en helg i främmande säng och främmande kök. Utan att för den skull begå äktenskapsbrott, alltså.

Om jag får flika in en krona så skulle jag tillsätta lite malen muskot. Och kanske knapersteka bacon som strösslas i vid servering. Hemmavid går det ju att glänsa till det lite extra.

Fast jag tror faktiskt att kökschefen försöker få det att verka enklare än det är. Den här soppan smakade svårlagad och dyr. Men den som lagar får se...

Nu vet du vad jag äter mig lycklig på i kväll- tack Robert!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar