torsdag, oktober 16

Torsdagsmums & märklig man


mötte mig när jag klev av bussen...

jag & mitt sällskap slog till på varsin drink. 
när kärleken fick se bilden frågade vad det var 
i min svarade jag "äppelmos och nån sprit" varpå jag 
fick ett spontant sätta-i-halsen-skratt till svar. 
jamen, vadådå?

skaldjurssoppan smakade toppen-
"la cucina" heter restaurangen




Lyxigt att gå på restaurang av ingen särskild anledning. Klä upp sig lite, prata mycket. Och tack vare lov så smakade kalaset finemang. Visst var det tjusigt?
Till både för- och efterrätt blev det snack om allt och inget och vips var klockan sen. Mitt sällskap utbrast överraskande att hon gärna ville prova min palt någon gång. Jag vet vad du tänker men det var inte så, det var tidigt och vi hade knappt börjat på drinken! Om jag uppfattade det hela rätt så hade hennes farmor lagat något liknande som tydligen smakat ljuvligt. I snar framtid blir det jag som bjuder in till norrländsk middag. Om det är trevligt att äta ute så är det nästan än trevligare att laga hemma, det blir en kväll att se fram emot. Skoj med gäster som är billiga i drift, haha!

Tänk, jag har som en skånsk norrländsk familj, inte fy skam.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar