måndag, oktober 27

För en som mig


Jag. Som jag är
Tänker att vänner inte finns. Inte passar
För en som mig. Flamsande, arg, tänkande

Finns inte ork

Jag. Har tid att se
Tänker att bättre känns. Duktiga, vanliga
För en som mig. Ombytlig, varm, allvarlig

Finns inte ork

Jag. Kan avgöra vem
Tänker att mening är. En annan dag
För en som mig. Riktig, ilsken, stark

Finns inte ork

Jag. Minns hur det värker
Tänker att framtid läker. Öppet sår
För en som mig. Klok, trevande, kännande

Finns inte ork

---

Tänker tanken. Att slå ut med armen och välta det som står på bordet. Slå dig rätt över käften. Skulle jag be om ursäkt eller skulle jag gå bananas. Sparka sönder allt i min väg tills det svartnar för ögonen?
Känner djupt förakt för dig som tror att livet är en strövvandring på ängar av väldoftande viol. Du och jag kommer aldrig närma oss varandra. Vare sig förlåta eller läka.

Låt oss dra en gemensam suck och förlora hälften var. Jag utmanar dig.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar