söndag, oktober 26

Bra, sämre & bäst!


hemmafrukost värd att längta

mjölk-ko 

reafyndade väska på indiskan. en jag tidigare fått glömma
på grund av priset...

...fyndade en annan på röda korset,
en oanvänd fjällräven. perfekt för
kortare utflykt. 80 kronor.
kärleken inte till salu...

så kom plötsligt solen & di små var först att njuta

prommis i stan, gigantiska löv

mot teatern!

vacker salong

scenen

kärlekens önskemiddag...

...min palt!




Helgen som började så full av tillförsikt blev till en platt pannkaka. En sådan som fluffade till sig och levererade i tredje perioden! För efter att ha sprungit i affärer under lördagen- packat med folk, musik, dofter, tankar, intryck- så var jag helt färdig när vi väl kom hem. En urlakad trasa. La mig för att hastigast vila med bok, vaknade sen kväll. För sen för att laga middag men har å andra sidan sällan sovit så drömfritt gott! Efter sen lur kom tidig natt och jag sträckläste det jag hade kvar i en bok. Faktiskt lika utomordentligt tråkigt som utomordentligt tillfredställande!

Men söndagen du, den levererade! Har varit på fika med finaste Mia innan vi på-riktigt-babblande tog oss till teatern och "Little Shop of Horrors". Helt klart sevärd, särskilt tillsammans. När klev in var det ljust och varmt och när vi klev ut mörkt och kallt. Fast i mitt inre råder omvänd ordning.
När vi vinkats av tog jag mig raka vägen hem där Uffes önskemat- palt (jaaaaa!!!) stod på menyn. Vi har hjälpts åt att laga och bägges magar står i tre hörn. Jag ber på förhand om ursäkt men fy faaan vad gott! Att en aldrig lär sig att stoppa medan tid är.
Dubbelhalleluja för att det finns rester kvar att steka till lunch!

Vet du vad som berörde mig nyss och mest? Måns Möllers "Det här skojar du inte bort- din jävla pajas". En föreställning från Rival. Stand-up som gav mig 90 skratt och många tårar i ögonvrån. Måns Möller är ingen pajas. Skäms lite för att inte heller jag sorterade in honom i annat fack. Innan ikväll. En föreställning om att vara en glad prick och pappa till en autistisk kille. Klart att där finns potential att både skratta och bryta samman. Vem gör inte bägge delar emellanåt?
Jag, jag, jag!, gör. Både titt som tätt, men numer inte varje kvart, dag, vecka eller ens månad.

Helgen tar slut med flaggan i topp, jag är laddad med eftertänksamhet och avstressad. Det enda fysiska molnet på min himmel är en ordentligt ond hals. Vitlök, honung och ingefära brukar kunna råda antiseptisk bot...




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar