måndag, november 17

En godare magkänsla


suovas från mina hemtrakter

tage är en tålmodig modell,
till och med när matte ber honom
posera på en bok




Har ätit gudagod suovas som pappa rökt, legat i soffan och sett på dansk serie, pratat i skenet från de levande ljusen och bara mått. Souvasen har jag sparat till en speciell dag och jag kände instinktivt att den dagen var kommen. Kanske ser jag piggare ut nu? Det enda som saknats var en välkyld Apotekarnes julmust. Kommer fler kvällar i soffan framför fler serier.

På tal om i morgon. Struntar i om regnet hällar- jag ska upp i ottan, köra kärleken till jobbet och sedan vara med bil hela dagen. Åka till havet, andas, vara. Bara jag, vovs och havet.

Klockan börjar närma sig midnatt men jag har en buljong att koka över natt. Bäst att få de magiska råvarorna i grytan, ge dem en kärleksfull omrörning och sätta hela härligheten på småputtring...




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar