fredag, november 21

Jag är så förbannad!, säger jag & ler








Läser och läser, hela dagar och nätter i sträck. Promenerar med kärleken i duggregn och mörker. Novembersommaren har övergått i höst och jag har bestämt växtvärk. Mod- och attitydförändringar som tär enormt på nattsömnen och ger mig krypningar i benen men som kommer leda mig vidare på den väg som är min. Hemma får jag svära, slamra och leva ut det irriterade- det har jag bestämt bestämt. Häromdagen läxade jag minsann upp micron och bröt en nagel på köpet. Och när jag är som mest löjlig ser kärleken på mig och utbrister "hej min vacker..."

Har för första gången kommit i närkontakt med en produkt av uttrycket "nyttig idiot". En person som springer andras ärenden utan att vara medveten om att så är fallet. Som stöder en samhällsordning eller organisation utan att ifrågasätta. En behjälplig person som blir tillkastad ett "motiverande ben" med jämna mellanrum. När jag är generös tycker jag att det är sorgligt, annars skrämmande patetiskt.
Är så stolt och tacksam över att den idioten aldrig varit jag!

Inget går upp emot ledig fredags kravlösa avslappning. Har kört runt kärlek och vovvar under kvällen och vid ratten prat-tänker jag obehindrat samtidigt som jag ser mötande billyktor dundra förbi. I morgon bär det av till IKEA- julbordet står framdukat! Lär få provligga sängar en timma efteråt men det är det värt.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar