torsdag, november 13

Hastigt livstecken


många rundor att hämta virke

gott om kalla snickar-öl

vacker

klurig start

skymmer tidigt, ram klar

själva däcket på plats

flitens lampa

snickaren ville ta ulla med hem





Av anledningar som jag inte kan berätta om här så har jag haft en riktigt ordentligt jäkla taskig vecka. En bitter erfarenhet rikare. Hur många bittra erfarenheter behöver egentligen en människa innan hon tappar sin tro?

Men.

Här byggs altan, äts gott och pratas massor. För mig viktiga, vettiga personer kliver fram och lyfter mig. Snart är vardagsinspirationen också tillbaks.

Sammanfattning: Ljusen brinner rogivande, snickaren gör i vanlig ordning ett fantastiskt arbete, jag har på egen hand kört till Byggmax i kvällsrusningen för att köpa trallskruv (helt otroligt att jag vågade!) och kisse tog av okänd anledning sin tillflykt upp i vår högsta tall. Där satt hon i hjärtskärande fyra dygn innan hon vågade sig ner igen.

Altanen blir huuur fin som helst och snart är det jul :)




❤️

2 kommentarer:

  1. Åh så skönt du är tillbaka! :) jag började bli orolig för dej..... trist med bittra erfarenheter, men toppen med erfarenheten att det trots allt finns goda människor i världen och att man kan komma upp ur sur-träsket, kanske måste man få" vara färdig sur först" (klok unge citerad) tappa tron hoppas jag verkligen inte du gör! det skulle vara trist värre, det är så trevligt att få hälsa på i din del av världen J! En himla snygg altan ni fått till!

    Kram från Tina, som har svårt att fatta sig kort............

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, erfarenheter är toppen. Och ibland blir jag ju förvånad åt det andra, goda hållet så jag antar att det jämnar ut sig vad det lider.
      Vi är mycket nöjda med bygget, såg för taskigt ut på platsen innan!
      Kramar tillbaks!

      Radera