måndag, november 24

ONT!







Så här ska en väl ändå se ut måndag morgon? Om helgen varit ösig, menar jag.
Har så ont, så ont i mitt inflammerade och svullna öga och det har naturligtvis inte med något partaj att göra.
Efter inrådan från sjukvårdsupplysningen, den på telefon, åkte jag in till en öppen mottagning under gårdagskvällen. Hade ingen aning om att det finns alternativ än akuten en söndag, toppen ju! Och det är mycket riktigt en ögoninflammation.

Av söndag och bio blev det inget alls. Låg blundande och tyckte synd om mig själv undertiden snällaste kärleken i omgångar körde för att köpa lindring.
Brukar bli ynkligt gnällig av en vanlig förkylning- det här är värre för jag kunde inte läsa, bara blunda. Skittrist på det hela taget.

Nu kör vi en ny vecka!




❤️

1 kommentar:

  1. Aj det ser ont ut! om det är en något lindrigare inflammation så kan man med fördel använda en kopp vanligt kamomillthé som späds med 10 ggr vatten och badda ögat med(så det kommer in lite också)...funkar finfint till di små på fyra ben också

    Tina, som hoppas du snart blir bra igen..........

    SvaraRadera