torsdag, november 27

Loppis, möte & hopp


allt på bilden är loppis


Vet om att jag är väldans dålig på att ge liv ifrån mig här. Önskar och hoppas att jag kan ge en förklaring till det under nästa vecka, om inte förklaring så bättring. För jag saknar att skriva lika mycket som jag vet att inte skriva i affekt. I affekt är just vad jag är, trots skratt och dagar som passerar så försvinner det bara inte. Det där som skaver och retar. Mig till vansinne.

Å andra sidan har jag på sistone lagt krut på att höra av min direkt till betydelsefulla människor. Berättat hur jag har det och frågat hur de har det. Träffats. Setts. Visat korten och fått se andras.
Förlösande.

Har också märkt att jag fortfarande blir glad ända in i själen när det går bra för människor i min närhet. För varför skulle det gå sämre för mig för att det går bra för någon annan? Vi drar, knuffar, puffar, lockar och släpar varandra, snart är vi alla fria.

I dag fyndade jag på loppis- var hur länge sen som helst. I Göteborg tror jag minsann?
Föll för den fulsnygga ljusstaken på bilden. En finsk skönhet som jag tveksamt närmade mig men som fick kinderna rosigt fina så snart jag tog staken i hand. Eller nej, men fy! så menade jag inte alls din snuskhummer.




❤️

2 kommentarer:

  1. klok du är! att inte skriva när man kan ångra sig....en gång i tiden skrev jag dagbok på nätet, men då var jag helt anonym och det var nog tur det....den dagboken är bortplockad sedan länge...men jisses så skönt det kändes att bara sätta ord på tillvaron och ibland få någon kommentar av andra

    T, som väntar på snön.........

    SvaraRadera
    Svar
    1. En blir tålmodigare med åren :) Sedan är det ju så olika för olika personer vad som är privat respektive känsligt. Kommentarer, så det blir lite dialog tycker vi nog alla om :D
      Testade förresten att badda med kamomillte, det lindrade mycket skönt!
      Jag väntar också på snön, eller åtminstone kylan så att vi får dagar med blå himmel. Så grått, så grått är det. Inget väder för en som gillar färg...

      Radera