måndag, januari 26

Kaosartad start på dagen


prisvärt café

ett riktigt kap




Hade en något kaosartad förmiddag där ingenting gick riktigt som jag tänkt mig. Bara en vag känsla till en början. Morgonens hundpromenad visade sig bli en blöt historia. Jag var redan sen till den buss som skulle ta mig in till staden och jobbet när jag insåg att hela fickan som innehåller betalkort, busskort och andra viktigheter inte låg i väskan. Eller i huset. Kunde riktigt se framför mig hur jag lagt den i bilen kvällen innan... fasiken, milt uttryckt. Utan kort går det inte att åka buss och hur jag än försökte få tag i kärleken så svarade han inte i telefon. Händer nästan aldrig. Lätt inre stress utbröt! Innan jag kom på att jag kunde boka biljett med mobilen och fick ringa pappsen och be om ett betalkort att använda till köpet. Hann precis och därefter har dagen gått som på räls.

Väl framme i stan mötte Uffe upp med mina kort samt skjutsade mig sista biten. Dagens viktiga mission att hitta bekväma sulor kunde därmed fortgå enligt plan.
Hann även in en sväng på Röda Korset som jag härmed utser till stans enda prisvärda fik- kaffe och semla för 20 kronor. Vilken grej!

Och sist men inte minst köpte jag en vinterjacka, till Uffe på rea. Hade kostat 1999 kronor men jag fick den för 300 blygsamma riksdaler. Hade ingen aning om jag valde rätt storlek eller om mottagaren ens skulle tycka jackan var snygg. Gissa om jag blev lycklig när den passade perfekt och över att den gjorde kärleken himla glad. Nu kan han kassera sin slitna gamla sak. Lyckat kap en lyckad måndag.

Efter regn kommer solsken.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar