fredag, januari 30

Min kropp behöver vila & här är den!


genomblöt liten ulla

kollegorna fnissade åt min hög av gott

hur mysigt som helst






Jag har haft ännu en hur rolig dag som helst på jobbet och hade gärna kört ett gäng till. Men ska inte sticka under stol med att jag sett fram emot den här lediga helgen. Jobbat nio dagar på raken och är rätt mör både i huvudet och kroppen. Slut på ett leende avslappnat vis...
I förmiddags tog jag en ytterst blöt prommis med vovvarna och fick ännu en gång se rådjur på nära håll. Vi var alla våta men uppfriskade när vi kom åter till hemmets värme!
Nyss, efter jobbet fick jag skjuts hem av en kollega som visar sig bo bara några hus bort- tänk att vi aldrig mötts innan. I vilket fall som helst en skrattig och pratig ny bekantskap.

Funderade på att äta en sen fredagsmiddag på restaurang men bestämde att jag istället skulle plocka ihop ett gäng favoriter att äta hemma, bara jag och kärleken. Hur mysigt som helst att duka fram en mindre buffé och introducera sin älskade i en värld full av fullständigt magiska smaker...

Livet behandlar mig gott.




❤️




2 kommentarer:

  1. Så gott det ser ut! och så glad och pigg du verkar vara, himla roligt med ett jobb som sliter ut en på ett gott sätt, samtidigt som det ger energi, kan lätt erkänna att jag är lite avis på er kvällsfika....den ser väldigt god ut!

    T, som ätit för mycket och rört sig för lite i fjällen en vecka...........

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kvällsfika är viktigt för min själ. Har tänkt på brietårtan vi fick hos er, den är jag sugen på!
      Rört sig för lite i fjällen? Var det inget före?

      Radera