torsdag, januari 29

Återhämtning & önskemat



ligger sked för att hålla värmen

har nämligen både blåst & snöat under dagen

tage har haft roligt

räkbomb en torsdag

förbaskat god & värd
varenda krona




Har jobbat kort dag och känt hur jag haft all tid i världen att rasta vovvar, städa inför den lediga helgen, skriva inköpslista och läsa bok. Målmedveten, effektiv, avslappnad.
Var hungrig som en varg under hela mitt arbetspass då jag glömde äta innan jag lämnade hemmet- nästan plågsamt att se hur kallskänkan skapade himmelska räkbomber, smörgåstårtor, smörrebröd och annat vackert gott.
Efter jobbet slutade det med att vi köpte en räkbomb som överträffade alla förväntningar. Åt med andakt framför inspelat Antikrundan och känner att livet är bra härligt. Och nu tänker jag göra reklam från hjärtat: Åk till Maxi och handla av rätterna producerade på plats! Kockarna är riktigt duktiga och maten är lagad med ett leende och från grunden, hur inspirerat smarrigt som helst. Finns allt från en rostbiff som smälter i munnen, till wraps, grillat, såser, lasagne, pajer, sallader och röror. Sen har jag hört att personalen bakom Delikatessdisken är himla trevliga också ;) Skulle aldrig i livet säga så om det inte var sant, det hoppas jag du vet.

Hade köpt ett fint Coca-Cola cerat till min Camilla. Dessvärre har unge herr Tage fått tag på det och tuggat hela härligheten till oigenkännlighet, nästan. Ceratet var oöppnat och låg i en tjusig kartong ändå fick hans nos korn på något ätligt, makalöst luktsinne. En ska inte gråta över söndertuggat cerat men visst känns det lite tråkigt.

I morgon jobbar jag dag nio på raken och än är varken lusten eller orken slut. När kön ringlar lång frågar de rutinerade ofta om jag känner mig stressad och svaret blir alltid nej. Jag har haft det betydligt mer hektiskt i mitt tidigare arbetsliv, både fysiskt och mentalt.
I eftermiddags sprang jag in i min chef som då stannade mig för att, på ett genuint omtänksamt vis fråga vilka veckor jag vill ha semester och bad mig kolla vilka veckor Uffe har. Såg nog ut som ett frågetecken där jag stod. Mitt vikariat går nämligen ut 31/5. Jag ska alltså både få vara kvar och få två veckors semester. Heja, heja mig och tack till högre makter för att jag vågade hoppa på det här tåget!

På lördag kommer jag fira med anklevermousse och Cava.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar