lördag, januari 24

Rensa i röran







Jag vet inte om det är jag som kräver ett abnormt antal olika mjölsorter, fröer, gryner, choklader, smaksättningar och bönor för att känna spänning och lekfullhet i köket? Eller om innehållet i skafferiet är genomsnittligt? Jag använder hela sortimentet regelbundet och ändå är det mycket som saknas!
På senare tid har det emellertid börjat välla ut paket på golvet de få gånger jag vågat glänta på skafferidörrarna. Där någonstans får en ändå sätta ner foten och börja organisera.

Känner en lättnad när det nu är gjort och allt står så högtidligt ordnat. Vill laga, laga, laga mat. Baka, baka, baka kaka. Rulla, rulla liten bulla.

Vill också tipsa om nödproviant för oss som håller igen lite på kolhydrater och socker. Questbar. Jag har köpt mina på Ekohallen och jag lovar att med en av dessa i väskan behöver jag aldrig gå hungrig eller falla för andra än de frestelser jag väljer. Går självklart inte att jämföra med en hemlagad måltid i vare sig smak eller nöjdhet men en livräddare någon gång ibland.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar