fredag, januari 23

Min sköna fredag









Min dag har gått i ett med skönaste promenaden, ärenden i staden, jobb till stängning och nu, äntligen står den färdiga chili con carnen på spisen redo att hugga in på. Klockan är inte ens tjugotvå slagen, det betyder att vi har mycket av kvällen kvar att fritt förfoga över. Om kärleken bara kunde bli färdigduschad...

Jösses så slut jag är, känner jag nu när jag sitter ner. Maten kommer sitta som en keps och det kommer veckans avsnitt av "Shetland" också göra. Om du inte följer den korta serien så börja för all del se ikapp. Gillar spänningen, de udda karaktärerna, dialogen, kargheten, dialekten och fotot. Jag gillar Shetland!

Förstår du hur många luncher det kommer bli av de fyra litrarna chili? Månaden är räddad.
Tyckte den grå promenaden var vacker i all sin disiga enkelhet. Tyst lugnande med gott om detaljer att fästa ögat på. Alla mina dagar behöver inte vara en explosion av färg och fågelkvitter.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar