söndag, januari 25

Smaklördag & Leif har flyttat in


släpat hem  denne leif gw från 
loppis, sa du?

tillåt mig gäspa...

lyxar till det med de godbitar som blivit
mina favoriter



Började förmiddagen på loppis innan jag blev skjutsad vidare till jobbet. Galet redo för kommersen som kommer en lördag vid löning... Och vi har har haft fullt upp! Men samtidigt är jag van- att göra samma jobb på en person istället för tre. Nu betydligt lättare känsla i magtrakten.

Väl hemma återförenades glada jag med ännu lyckligare vovvar! Slog upp ett glas vin och la mig i soffan under tiden duschen värmdes upp. Med två ystra små i famnen är det svårt att parera när kärleken kommer, ber mig blunda och gapa. Att en tesked Nutella kan smaka så välkommet!
Ställde mig därefter i den skinande rena duschen- lyx. Minns inte senast jag njöt så av löddret och de varma strålarna- omedelbar avslappning. Har varit lite vagt spänd inför min första hela helg, min första ensamma stängning och så gick det strålande. Med en hel massa hjälp av nya vänner.

Köpte med mig en hel hög överraskande godsaker hem, som fick bli lördagens sena middag. Två ostar jag önskar att du ska lägga på minnet är Montagnolo Affine samt Appenzeller. Mitt och kärlekens samtal lät lite så här;

- Mmmmmm, jag älskar den här! Vad ska man säga? Smakrik men inte... skarp?
- Mmmmm, gud vad god. Den är komplex, hur mycket smak som helst. Fast mild. Samtidigt.
- Rund? Rund, tänker jag.
- Så jädra god. Fyllig med karaktär. Men. I flera våningar?
- Fyller hela svalget och näsan. Kan man såga så? Jag älskar den här, jag gör det!
- Tänk dig att gratinera en skiva aubergine?
- Jaaaa...

Två okunnigt entusiastiska ostälskare under samma tak blir ungefär som snillen spekulerar. Men jag upprepar lägg Montagnolo och Appenzeller på minnet. Om du inte redan hade dem där. Som här smaskats och syndats!




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar