söndag, februari 15

Sköna, trötta söndag


gurkälskarna

en jätteladdning

många luncher

grön inspiration

älskar, som du vet, de skira kärnorna i vatten!

rester till en soppa

som jag skämde bort min
sjukling med

drömmar om att så grönsaker...




Vaknade innan lunch- men bara för att alarmet som var satt för att påminna mig om kortisonet körde igång. Därefter sov vi vidare- hundar, katt och människor i en enda sömnig hög.
Men när vi väl klev upp blev det fart!
Kärleken (med en förkylnings-hjärna som inte liknar något) skickades iväg för att handla mat. Själv vattnade jag blommor, plockade, fixade och planerade. Nu, några timmar senare är jag fullständigt slut och nöjd här vi åter landat i soffan!

Har stekt köttbullar som räcker till tolv luncher, serverat kärleken den kryddstarka soppa han önskade och tagit mentalt kommando över dagarna som kommer. Uffe insisterar på att jobba i morgon- men det blir inget med det! Snuvig, sömning, hostig, febrig och förlåt mig men tröttänkt älskad åker ingenstans. Punkt.

Åhléns reklam gjorde mig alldeles uppspelt och sugen på vår. Att de (lite sent) visade upp avokados i glas fick mig att älska mina egna sådana lite mer! Så fint, tycker jag trots att jag envisats med mina i snart tio år redan. Sugen på grönt och på att få börja påta och plåta i dagsljus.

Rösten börjar stabilisera sig och jag är laddad inför morgondagens arbete. Längtar efter att få komma igång... Du anar inte hur orolig jag varit över att inte kunna prata. Ältat i tanken hela veckan lång. Engagerad läkare och kortison visade sig vara svaret på mina böner.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar