måndag, februari 16

Kvällsbestyren


nååågot motvillig




Skönt att vara tillbaks i sadeln igen! Körde igång med en kort kväll och det kände jag passade fint efter alla dessa dagar till sängs.
En arbetskompis frågade halvt på skämt och halvt på skoj om jag inte ville jobba för henne nu på lördag. Har bokat in First Aid Kit i Malmö så tänkte först att det var uteslutet. Frågade ändå vilka timmar det gällde och det visade sig vara under förmiddagen, fram till klockan 14. Hinner både jobba och njuta musik så jag ställde upp. Gissa om jag gjorde någon riktigt överraskat lycklig! Vilket gjorde mig glad :)

Nu har kvällsbestyren tagit vid och jag är inne i en skön period av att göra snarare än att fastna i vad som skulle behöva göras. Innan jobbet var det lådorna i köket som fick sig en omgång och under kvällen har jag torkat både här och där. Och rensat bort, bort, bort. Ska snarast köra iväg en laddning överflödigt till Röda Korset.

Under sen gårdagskväll, efter att hundarna ätit ben såg jag hur Tage började valsa runt i vardagsrummet på ett krummande, märkligt vis. När jag stoppade honom för att se vad som var galet började han yla av smärta. Trodde först att han satt i halsen men när jag lyckades få en kik i munnen verkar det vara smärta i tänder. Flera stycken som börjar lossna och mängder av tandsten. Nakenhundar har dålig tandstatus och nu är tid hos veterinär beställd.
Hos första veterinären som vi pratade med om Tages tänder fick vi priset 5800 kronor för att dra ut några tänder samt ta tandsten. Försäkringen täcker inte- dubbelgulp och svettningar.
När Uffe ringde i dag fick vi priset 1600 kronor oavsett antal tänder- och den veterinären har vi varit så himla nöjda med under tidigare besök! Helt galen prisskillnad, lönar sig att kolla runt.

Lillan har något bättre status på sina gaddar och blir motvilligt borstad då matte och husse kommer ihåg. Vi ska bättra oss och verkligen göra det till en rutin. På samma sätt som jag lovat mig själv att fortsätta skölja näsan morgon eller kväll- förkylning eller ej.

Ibland är insatsen för att investera i framtids välmående så liten att det vore rent löjligt att låta bli!




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar