tisdag, februari 24

Veckans hyllning!


bästa veterinären

kan du visa var de drog?




Om du bor i krokarna av Kristianstad och precis som jag har djur som du älskar så är dagens tips att du kör ett par mil extra när det är dags för vård hos veterinär. Veterinär i Näsum är nämligen vänligheten själv, alls inga konstigheter och tid för frågor finns! Om jag känner mig lugn när jag kommer med mitt djur till veterinären så är chansen stor att mitt djur känner sig lugn(are).
Tillbringade timmar på detta ställe under gårdagen då Tage skulle bli några lösa tänder färre. Vi lämnade en lite orolig kille och hämtade en välmående dito.
Vid hemkomst var han hungrig som en varg och åt med god aptit!

Till saken hör även att vi valde en annan veterinär, bara för att den låg mer centralt, när Tage skulle kastreras för kanske ett år sedan. Där var de också vänliga men stämningen en annan. När de sövt ner unge herrn upptäckte de att vissa mjölktänder inte lossnat som de skulle och gav oss en offert på att skrapa tandsten samt dra två tänder. 5800 kronor skulle det kosta och jag kände mig som världens sämsta matte som inte genast bokade en tid... Pengarna fanns bara inte. Ett par månader senare ruckade jag ut den ena tanden själv utan ett pip från Tage och sen har tiden gått. Tills nu, när kärleken ringde farvoritveterinären och fick ett pris på cirkus 1600 kronor.

Tre tänder dragna under narkos, bästa bemötandet och slutsumman för kalaset? 1310 kronor. En summa på vilken jag prutade en krona då vi hade nästan jämna pengar med oss :)




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar