tisdag, februari 24

Prommis i gryende vår


söndagsslappa i uppförsbacke

naturens installation bland mossa
och blåbärsris

oemotståndligt

färgprakt som klarat sig genom regn & stormar

se upp för blå himmel

ormbunkar

parkeringen ligger inbäddad i en dimma av grillade
korvar, skratt & solljus



S O L E N  har återkommit från sin semester och gör oss sällskap både var och varannan dag. Nu strosar vi ute och känner värmen från strålarna. Samma lika verkar växtligheten känna för under förmultnade löv spirar det hoppfullt.
När vi kom till vanliga promenadstället var parkeringen full och familjer sparkade boll och grillade i solgasset. Oj, så gott det både doftar och låter!

Under min lilla stund i trädgården denna tisdag kände jag hur något inom mig tinade. Jag vill börja rensa, plantera om, rycka gammalt och bli en bättre odlerska. Nästa ledighet är det jag som kör ner fingrarna i jorden... Och dessförinnan hinner jag kanske sätta hoppfulla frön av grönsaker i köksfönstren?




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar