måndag, mars 9

Ännu en sprudlande, varm dag







Med solen och värmen kommer det otåliga i att fortsätta bygga den altan där vi ska inta många av sommarens middagar. Och tankarna på att inreda (utreda?) densamma.
Målet i år får ändå bli att altanen färdigställs, att vi tar oss råd att köpa matbord och stolar samt ställa dit det vi köpt på rea för år sedan- på den tiden altanen bara var en dröm. Att stenlägga samt att plantera trevliga blomster. Med kontanta medel och inspirerad ork.
Hade gärna haft dussintals vackra krukor med växter som plockas in för vintern, en ordentlig grillplats och segel som skyddar under de heta timmarna. Fast vi ska kunna sova gott om natten och det gör åtminstone inte jag om lulllullet köps på kredit!
Har vilmöbler, ommonterade i kartong, som köpts på rea i slutet av samma sommar som huset blev vårt. Och en stor parasoll inköpt på en annan rea, också fortfarande i kartongen. Spännande och ganska vettigt va? Snart kommer de till nytta, betalt och klart.

Snickaren kommer tillbringa en vecka här hos oss i april för att slutföra bygget. Själv har jag kikat runt på IKEA efter bord och stolar. Kommer bli toppenfint så här första altansommaren!
Fast då ska vi ju hinna till det stora varuhuset också. Vädret är bara för vackert och soltimmarna för värdefulla, just nu. Om det blir en grå lucka under helgen så kanske, kanske...

Har enorm träningsvärk i benen efter gårdagens påtande. Det hindrade inte vare sig mig eller vovvar för en ordentlig solpromenad innan jobbet. Så snart jag sitter ner stelnar musklerna och jag rör mig som en gnällig gamling med kramp. En skön gamling, för träningsvärk kan vara det bästa som finns. Får sällan med mig densamma hem från gym hur hårt jag än kämpar!




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar