tisdag, mars 10

Att ge & få det lilla extra







Är inte det här en trevlig syn att mötas av vid sista rasten? Glada gurkor till skänks.
Och i personalrummet tårta som tack för gott arbete även denna helt normala tisdag i mars- så har vi det var och varannan dag.

Glada lappar är positiv kommunikation som ger energiska människor som i sin tur ger kunder som känner sig sedda. Så enkelt att det kan vara svårt är min teori! Det är snabbt gjort att skylta enbart förbud och tvång, glömma det goda som människor i alla branscher gör året runt. Den årliga Julfesten räcker liksom inte för att visa någon sin (obligatoriska) uppskattning. Jag vet för jag har verkat även i den småsinta änden av ytterligheten.

Med det i tanken gav jag en dam en ärlig komplimang i val av färg på kappan- den var ett mellanting av rosa och lila. Fuchsia. Ljuvlig! Hon blev så glad och berättade att såväl son som make hade utmärkt smak och hjälpt henne välja. Dessvärre var de båda bortgångna och kappan sparsamt använd. Mitt beröm gjorde att hon fick ha dem hos sig en liten stund till och sken som en sol.

Så, en liten glad lapp kan göra och gör så mycket för mitt välmående. Den är skillnaden mellan fiasko och succé! Gratis gurka :)




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar