lördag, februari 28

Sen hemkomst efter tuff kväll


varmt välkommen kompis!

ny skönhet i fönstret

en skir...

....dröm till grön växt



Solen den solen. Växterna, de växterna. Våren är en känslomässigt rastlös men härlig tid för min del. På samma vis som hösten ger mig lov att läsa, sova och kura- fast tvärtom. Ja, du förstår. Men nu är det vår och bröstet exploderar av intryck- färgerna, de tidiga knopparna och modiga blommor i kall jord, i motljus. Finns gräsmattor så vackra att jag får dra ett dubbelt andetag när blicken finner dem. Fullständigt översållade av blommor. Vill plåta och skriva. Skriva och plåta. Tankar som varit på vift hittar hem, som flyttfåglarna de flockande på vattensjuka åkrar.

Har haft en alldeles förfärlig dag/kväll på jobbet. Samtidigt rolig, åtta timmar kändes som tre, stressig och totalt felplanerad av ingen mindre än mig själv. Jag är en novis och har ännu inte rutinen för att stänga på egen hand. Blev trekvart sen trots att jag sprang som en iller och hoppade över en rast. Det hade chefen aldrig tillåtit om hon vetat. Det där med att inte skriva upp övertid och skita i rasten :)

Tröstar mig med att jag kommer bli mer effektiv, känner mig själv och mitt sätt. Att herregud, det här var blott andra gången jag var sista kvinna på plats! Att jag hellre stannar kvar och gör ordentligt än att gå hem enligt stämpelklocka och få slarvets magknip.
Lämnade stället snyggt, städat och reko. Känner mig långsam men himla bra!

Utanför jobbet väntade kärleken trofast för hemfärd. Och under tiden jag tog en grundlig dusch tvättades det kläder och lagades önskematen- Bullens Pilsnerkorv med bröd. Som fick sällskap av en Gin&Tonic.

Snart ny dag och nya, friska tag.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar