onsdag, april 29

Fondue-frossa, latmask & tröttmössa


fick ett fint bord & hann nästan tröttna på utsikten...

för det tog tid...

...närmare bestämt nästan en timme
innan vi kunde börja äta

två av mina ❤️




Har en ledig dag mitt i veckan- känner att jag behövde den. Lite vagt hängig, varm, huvudvärk och in i norden trött. Så, utöver dagens inbokade laser på benhinnor och häl har jag inte gjort många knop.
Tog en ordentlig eftermiddagsvila tillsammans med samtliga fyrbenta vänner liggandes ovanpå mig, gudars så rofyllt skönt! Regnet löste av solen som löste av vinden som kom med ny skur. Värmen har bytts mot något mer isiga byar. Vilket inte verkar bita på fästingarna, för nu är de här. Plockade årets första på lilla Ulla idag. Och grannen har skaffat robotgräsklippare.

Kvällen vigdes åt en fondue-frossa som inte var vidarevärst bra och nu har La Cucina fått så många chanser att det får räcka. En gång, endast en, har maten och servicen varit okej. Den gången var rakt inte idag. Fick vänta tjugo minuter på att beställa, ytterligare tjugofem innan fonduegrytan ställdes på bordet och vi välkomnades till buffén. Som var rejält medfaren. Tog en stund innan den fylldes på- och då var jag för sur för att riktigt njuta den oerhört smaklösa buljong som köttbitar och annat skulle fräsa i. Inget mer besök på La Cucina är betyget! Men känner du att du har pengar över som du inte unnar dig själv att göra något njutbart för så testa gärna, du kommer garanterat bli nöjd :)

Ändå mysigt att boka i god tid, hinna längta, måla läppar, klä sig i klänning och gå ut tillsammans med sin älskade en kväll mitt i veckan. Borde få lov att bli återkommande fast då på en restaurang som håller måttet. McDonalds till exempel. Tänk, där blir jag aldrig besviken!

Nu en stund i soffan. Om jag får plats, haha...




❤️

2 kommentarer:

  1. Ni borde komma ner till Malmö och äta fondue med oss på Elysée en kväll snart 💗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det borde vi verkligen! Hur ser dina helger ut framöver? ❤️

      Radera