fredag, april 17

Hemma en doft som av fis & kokkaffe



blandaren äntligen på plats

både i & utanför köksfönstret växer det så det knakar

välmående små, börjar bli stora

hämtade surströmmingen till ära
in lite härodlad gräslök...

fredagshygge

kärleken snålar inte med godsakerna
på klämman...




Redan tidigare under veckan bestämdes att middagen idag, fredag skulle vara surströmming. Trots att jag älskar denna delikata firre kan jag inte minnas att det varit godare än denna kväll! Burken med Röda Ulven innehöll (så när som på en hane) enbart honor med rom, lättrensat, ljuvligt...
Min älskade snålar inte längre på fisken utan äter med god aptit :)

Ljusning på fotfronten är i sikte. Får genom jobbet massage och laser en gång per månad i förebyggande syfte- obegränsat antal gånger vid behov. Gäller tydligen alla onda leder, muskler och senor. Betalar själv 50 kronor per tillfälle, resten står arbetsgivaren för. Ytterst generöst i min värld. Hälsporre ska svara bra på just laser så nu känns framtiden betydligt mindre ond.

Under middagen sa jag till Uffe att jag önskat att någon knackat på dörren så att jag kunnat öppna, se dem börja vifta med näsborrarna för att på den outtalade frågan svara "jag får ursäkta, håller på att ta hand om liket i källaren, det har fått ligga alldeles för länge... du ville?"

Kramar från en mätt, hoppfull och nyduschad en som ber surströmmingsgudarna om ursäkt för att vi vädrar...




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar