lördag, maj 23

En dag så perfekt att den kanske aldrig var


bebisarna får en stund ute

sällsynt frukost i solen

& min klänning fladdrande under strandpromenad

gjorde mitt livs strandfynd!

vilket inte...

...uppskattades av alla

nya "bordet" har funnit sig
tillrätta

hur perfekt som helst, ju



Vilken A-dag! Frukost i solen med vattenmelon på menyn. Händer nästan aldrig. Spontan lunch i stan där jag fick njuta så mycket sushi jag orkade. Följt av stros på en stilla strand där solen sken från klarblå himmel, hundarna kunde släppas fria och jag gjorde mitt livs fynd. Vackraste stubben.
Kärleken som förstod vartåt det barkade klargjorde att han satte ner foten och använde till och med en svordom för att få mig att förstå "jag bär inte hem den där Jessica, jag gör det fan inte!" Och han hade inte behövt för just den här stubben skulle bara med hem till altanen. Jag bestämde mig för att återvända vid senare tillfälle för att själv fixa...

Min älskade insåg kanske att han skulle bli inblandad i projektet vare sig han ville eller ej. När han burit en stund frågade jag om inte jag skulle ta över en liten bit varpå jag fick en sammanbiten fräsning till svar:
"- Och hur fan skulle det se ut om vi mötte någon?! Att du kommer bärande på en stubbe medan jag håller hundar och handväska. Fortsätt gå."
Fortsatte gå gjorde vi och till bilen kom den, stubben. Här hemma gör den sig fantastiskt fint.
Kan inte minnas att någon någonsin gjort något så fint för mig.

Kvällen avslutades i Broby där jag hos Camilla nervöst, tillsammans fick bita på naglarna innan det stod klart att Måns och Sverige tog hem vinsten i Eurovision. Vi hade i vanlig ordning så roligt att tårarna rann och skakade, i det skede av röstningen där det såg ut som att Ryssland skulle ta hem titeln, hand på att om Sverige vinner ska vi vara i den stora arenan nästa år. Blir alltså till att börja spara! Eurovision 2016, vi är på väääääg... Överenskommet är överenskommet :)

Fast kvällen avslutades ju faktiskt inte i Broby utan hemma. Kärleken hämtade upp mig när timmen var sen... Vilken dag kan slå denna? Jag bara undrar.
Dags att komma i säng innan himlen hunnit för långt i sin förvandling från mörk till ljus och innan hungriga pippifåglars sång väcker även den mest envetne lunchsovare. Som mig själv.

Tack för idag.




❤️

2 kommentarer:

  1. Ååååh, vad jag hade velat möta er :-D skrattade så jag tjöt när jag läste din toppendag spred sig vidare till min dag , tack! och stubben blev himla fin.....kanske ska leta efter en själv....hm...
    Tina, som funderar på vad Hasse skulle säga..........

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är sannerligen en strandpromenad att minnas. Långt hade vi till bilen! Stubben är verkligen finare än vilket designbord som helst så utmana Hasse och berätta hur det gick :)
      Roligt att sprida glädje!

      Radera