torsdag, maj 14

Spadtag, famntag, klapp eller kyss?


farmors fantastiska kyckling

mot åker glänta

lova att du minns mig!

eländes vackra ogräs

syrén i blom

& vinbärsbuskar som ser
ut att få ordentligt med bär

att golven är dammiga
har jag lärt mig leva med



Min dag har varit udda. Jobbat från morgon till ett par timmar efter lunch, då kärleken och farmor mötte upp för färd mot Hässleholm och tåget till Skövde. Bjöd farmor på lunch, promenerade med vovvar mot stationen och vips var klockan tid för avfärd. En vecka går både snabbt och långsamt!
På väg hem valde kärleken mysiga skogsvägar där de blommande trädgårdarna väckte lust men samtidigt en gnutta ångest. För hur hinner en? För min del är det utöver att jobba heltid viktigt med promenader (för både min och hundarnas skull), matlagning, foto, blogg och att läsa böcker. Lediga helgdagar vill jag ska vara fria. En fika, en strandpromenad, en eftermiddagsvila... Rätten att gå långsamt och inte prestera ett förbannat dugg. Rätten att vara spontan.

Samtidigt är de skönaste trädgårdspassen sen kväll. När solen lyser men marken svalkar, när fåglarna kvittrar godnatt, maskarna söker sovplats och luften jag andas doftar svalt blommig.
Har haft en sådan stund tillsammans med kärleken denna kväll. För äppelträden är på god väg att planteras.

Med ben darrande av ovan ansträngning och näsborrar fladdrande av jasmin...




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar