måndag, juni 29

Bilder från en annan dag














Vaknade i gryningen och väntade halvslumrande in de första trampen från övervåningen och våra övernattande gäster. När klockan var efter åtta på morgonen och ingen kommit ner för frukost klev jag upp och åt försiktigt en kopp fil, målade naglarna, redigerade bilder och funderade på vem jag skulle väcka först. I samma stund kom kärleken stapplande ut från sovrummet och berättade att både han och Sandra drabbats av den magsjuka som jag legat sjuk i i ett par dagar redan. Den maghuggande, omvälvande, bubblande, tröttande, elaka. De tu hade mötts i natten, den ene på jakt efter toalett och den andra en hink att kräka i...

Dagen idag är ändå en sådan där lycksalig en. En där jag och Ludde varit på äventyr tillsammans, stundtals bara vi två. Alla som läser här vet redan hur jag inte gärna kör bil och hur jag övar på att bli bättre.

Idag körde jag! Först in till stan för lek med Ludde och sedan hem för att hämta fler passagerare till tåget i Brösarp. Lillen och jag har nu fågelspanat, lekt, åkt ångtåg, kört vidare för att köpa olivolja och därefter spelat Yatzy. Syster gav mig finaste spontanta omdömet efter flera mil med mig vid ratten, just som jag tog av från motorvägen mot stan: - "jag känner mig inte det minsta orolig när jag åker med dig."

Tänk om hon vetat att jag aldrig ens vågat tänka på köra motorväg innan! Idag bara gjorde jag det- kastade rädslan och körde... Hur lugnt som helst.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar