måndag, juni 29

Familjebiljett ❤️















Mellan magsjuka och veterantåg tar vi det lugnt med stros i affärer, lunch på stan och annat som gör mer gott för själen än kanske kroppen och sinnet. Hela gänget fyndade. Syster och Ludde på Röda Korset där lillen blev ett äkta par Converse rikare- han är stolt som en tupp! Syster fyndade en hatt som du kommer få se vad det lider, den passar henne verkligen. Älskar att ha en syster som tvekande köper en second hand-hatt, tar den på sig direkt i affären och bär den hela dagen! Min syster...

Efter timmar av strosande, varav minst en på en bänk i solen, gick vi för att möta kärleken på en parkering flera stenkast från kärnan. Innan vi gick hastade jag till kiosken för en flaska vatten. När vi gått en lång bit; genom parken, rosorna, längs vattnet, på bron blev Ludde törstig. Syster frågade om jag hade vatten kvar och visst fanns det. Förklarade för Ludde hur långt det var till närmsta klunk vatten och att jag sålde mitt dyrt... Blev många kramar rikare där på bron! :)

Bättre än igår, efter stadslek och ångtåg. Då frågade Ludde nämligen: "- Moster... När ska du duscha?" Vad svarar en på det? I förrgår?
Visade sig att Ludde fått höra att han luktade ånglok och det gjorde vi ju bägge två.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar