tisdag, juni 23

Dags för en eftermiddagsvila













Hade ställt in mig på den där regniga dagen som skulle fördelas jämnt mellan köksbordet, sängen och soffan. Visst var det mulet när jag masade mig ur sängen men när jag såg grannarna njuta ute kikade jag på termometern. Tjugo grader. Därtill vindstilla och inget regn i sikte. Högg första bästa tidning med korsord och följde deras exempel. Åh, så skönt att sitta ute och vifta med tårna! Tog mindre än en kvart för lugnet att infinna sig. Klurade på ord, funderade över vilken middag vi ska servera på torsdag, plockade en skål jordgubbar som fick bli lyxfrukost... Såg att flera av våra pioner slagit ut och studerade dem ingående. Jag och humlorna.

Vet att syster och Ludde hellre vill ha en lugn och glad mig än en trädgård fri från ogräs. Och skulle det vara något jag ångrar på min dödsbädd? Att jag inte städade mer?
Svar nej.

Huden känns varm efter timmar ute, dags för en eftermiddagsvila som får vara hur länge den vill.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar