måndag, juni 22

Så blev det äntligen måndag kväll...









Är fantastiskt trött. Inte bara i huvudet utan i kroppen och hela mitt väsen. Känns som att jag jobbat sedan mamma och pappa styrde kosan vidare. Men det kan väl inte stämma?
Har jobbat sex dagar, varit ledig en, jobbat sju dagar och är nu ledig en. I morgon.
Kärleken säger att det ska regna vilket passar min dagsform utmärkt. En dämpad ledig dag hemma med sovmorgon och utan ljud annat än vovvar och eget gnäll. Timmar för återhämtning.
Under denna dags promenad till jobbet kände jag inte igen mig själv. Trampade som ovanför trottoaren, ögonen rann och jag kände mig "märklig", stressad, utanför min kropp. Då har jag ändå sovit utan väckarklocka hela helgen. Varit snäll mot mig själv.

Får besök av syster och Ludde på torsdag- då ska energin vara på plats för att njuta efterlängtat besök! Hoppas vi kan åka Veteranjärnvägen mellan Brösarp och St.Olof på söndag för att kanske avsluta med middagsinköp på gårdsbutiker längs vår väg... Älskar att spontant komponera middagen efter råvarorna.

Godnatt från en som ska ta igen sig.




❤️




2 kommentarer:

  1. Du har jobbat för mycket! du måste vara rädd om dej Jessica! säger jag som varit sönderstressad ett par dagar...allt för att jag jobbat för mycket..
    T, som hoppas du och syrran får det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har blivit för intensivt i student- och Midsommarkarusellen. Har ägnat dagen åt att dofta på blommor... Då får du samma uppmaning av mig- du måste vara rädd om dig Tina! Vi ska ju vara glada och hela många år till.

      Radera