onsdag, juni 17

Vänligaste onsdagen i juni


pelargonerna som mamma klippte
ner har fått massor av friska blad

fönsterbord vid lunchen

nya särken

paisley-mönster, skönt tyg och omlott

vårt boende i trosa

ser väl rofyllt ut?

här kommer vi sova gott




En mer än okej onsdag, känner jag. Tidigt jobb följt av lunch med kärleken på stan, spontant stros i affär som visade sig ha min drömklänning. På rea. Minns du hur jag levde i min "särk" som Uffe så fint kallade den? Söm efter söm gick sönder och jag fortsatte älska att ha den på mig. Tills den under en tvätt föll isär. Den här omlottklänningen är just lika ljuvlig. Kanske köper jag en till i morgon...

Och så har jag gjort en bokning av lägenhet för första stoppet på vår kommande roadtrip. Vi kommer köra kustvägen upp till Trosa första eftermiddagen, en lagom sträcka om ungefär 50 mil. Landar i en idyll, kameran kommer behöva vara laddad och med tomt minneskort. Ser så fram emot att strosa bland trähusen vid vattnet under kvällspromenaden. Strosa i Trosa. För lägenheten betalar vi 750 kronor inklusive linne och städ- inte alls fel.
De är är tillitsfullt släkte, de som hyr ut delar av sin privata bostad. Visst är de? För vad kan de göra om vi inte skulle dyka upp? Hur kan de våga tro att vi inte förstör något? Eller sticker innan vi betalat? Ett modigt släkte men i vårt fall behöver de inte vara oroliga.

När jag efter lunch och klänningslycka hastade mot bussen hejdade jag mig mitt i ett steg, något saknades. Var hade jag kameran? Inte i handen, inte i väskan och inte i påsen med inköp. Bara att vända om och hoppas att den skulle finnas kvar på något av de ställen jag besökt. Orkade inte ens bli upprörd, en ska hålla ordning på sina saker. Kameran hade personalen på Joy tagit hand om, glömde helt bort en kär vän i glädjen över klänningen... Slutet gott.

Hur har din onsdag varit?




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar