fredag, juni 19

Traditionsenligt


regn är gratis bling

en medioker lunch lyftes av härodlade bär,
tänk att de hann!




Vill berätta för dig hur Midsommaren är på väg att följa traditionen- det kommer regna, det kommer vara kallt, jordgubbarna kommer visa sig vara utländska och ölen inte smaka så där gott som den kunnat göra om solen sken och solbrännan stack ut mot den vita klänningen. Det kommar att "ooooh så gott"-as åt sillen, dillen, gräslöken, snapsen och nypotatisen.
I år har trippelsmockan slagit till (källa:Aftonbladet); jordgubbarna stulna, ölen i en lastbil som voltat och läckt hela lasten och kylan mer påtaglig än i mannaminne.

Själv har jag bara en tradition och det är att jobba. Säkrast så för det enda året jag hade en helt ledig Midsommarhelg bröt jag foten innan festligheterna ens hann börja!
I år gläds jag istället åt att huset är skönt städat, åt att plocka vilda buketter, åt att våra egna jordgubbar hann mogna, åt att jag efter jobbet är bjuden på sill och potäter... Räcker fint men ge mig en glass så är vi i hamn.

På jobbet är det vansinne. Vansinne. Känns som om hela Sverige varit på plats för att handla charkuterier. Vad är grejen, äter vi inte sill längre?, undrar jag och ler.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar