lördag, augusti 8

Farlig frukostläsning







Kom för sent till jobbet i förmiddags och inte hade jag en giltig ursäkt heller.
Vid frukostbordet läste jag nämligen lokalblaskan och såg en annons om sockerlådor till salu. Ringde säljaren och de fanns kvar. Blev till att närmast kasta sig i bilen och hasta iväg… Mobilen glömde jag hemma och klänningen på trekvart. Hamnade på en ytterst trivsam loppis bara några kilometer hemifrån och sådan miljö är i vanlig ordning ytterst svår att slita sig från.
Fick ringa jobbet och säga att jag blev några minuter sen, helt enkelt. Första gången på ett halvår så det kan väl vara tillåtet? Tre minuter och 19 sekunder sen, närmare bestämt.

Väl hemma i kvällssolen har kärleken målat ytterdörren en andra gång och jag är så himla nöjd med den röda nyans vi valt. Känns som en alldeles ny port och passar toppenfint till resten av huset samt blommorna som än bara lever i mitt huvud...




❤️

2 kommentarer:

  1. Duktig han är på att måla! Och tre minuter kan ju sockerlådorna vara värda ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han kan han! Ja, tre minuter är helt ok bara det inte blir till en vana :)

      Radera