tisdag, augusti 4

Fynd under resans gång


cloetta-skylten piggar upp & 
fiolfodralet är läckert i sin form

hela bordet fyllt av fynd

renhorn från mammas och pappas vindssamling

trälåda som blir finfin att förvara kryddor i

ljusstaken hittades på en loppis
längs E4:an

älskade denna omgående!

nu med ny passepartout &
ny ram





Jisses som vi fyndade under semestern- lyx att färdas i bil att kunna lasta full. Ställde hela lasset på köksbordet så snart vi kom hem och långsamt har loppisfynden placerats ut i sitt nya hem. Tavlan med clownen på köpte jag på en jätteloppis i Bricka, älskade den från första stund och anade att den skulle göra sig toppenfint med lite större passepartout och ny ram. Nu är det fixat och se så glad den blev! Cloetta-skylten fann jag på Agnetas loppis i Jockfall, även där kärlek vid första ögonkastet. Renhornet kommer från mammas och pappas vindssamling och ska bara få ligga på ett bord och vara trivsamt.
Innan vi lämnade Umeå, förresten en stad jag lätt kunnat tänka mig att bo i, tillbringade jag en lång stund inne på en liten, liten pappershandel där fler pennor att rita med införskaffades. Från hotellfönstret hade jag även sett Lagerhaus. Tycker mycket om att spatsera omkring i bland just deras varor och såg från min fantastiskt sköna hotellsäng med utsikt fram emot detta ungefär lika mycket som hotellfrukosten. Vilket inte vill säga lite. Hittade hur mycket som helst som passat här hemma.

Började jobba igår men har ändå hunnit med att infria stora delar av mina höstlöften till mig själv. Att laga mat och spendera tid utomhus. Snart ska jag infria det tredje och det är att släppa tv och telefon för att istället hinna klottra. Märkt att det är rena mirakelmedicinen för min avslappning.
Tycker att det efter semestern, när kroppen och sinnet är utvilat och tar beslut baserade på välmående istället för stress, är ett ypperligt tillfälle att göra små justeringar i vardagen.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar