onsdag, augusti 5

Guldkant på mittiveckan


dagens strand & hav

med grymt trötta fötter,
bok & bästa sällskapet

terapi

som snart blir färggrannare,
fler färger införskaffade!

ytterdörren är snart redo att
få ny färg

skånsk äggakaka i kvällssolen



Morgonen började på bästa möjliga vis. Nämligen med att jag vaknade klockan 04.42 och halvslumrande låg och väntade på att väckaren skulle ringa. Den var ställd på 04.45. Tyckte det tog en faslig tid för minuterna att gå och kikade kisande på mobilen som visade 05.00. Jihoo, jag vaknade i vanlig ordning före klockan- det allra bästa denna gång var att jag glömt ställa den samma! Kände sann glädje och var ombytt och klar i god tid innan jag började denna arla morgon. Inte illa va?

Efter avslutat pass blev det genast havet för andra dagen i rad. Ställde mig tveksam till om eftermiddagssolen verkligen skulle bättra på brännan eller om timmarna mest skulle bättra på själens välmående. Timmarna med bok vid havet gjorde minsann både och- kan fortfarande höra bränningarna, känna sanden mellan tårna och doften av tång och fuktig sand. Samtidigt som armarna och näsan blossar...

Väl hemma filade kärleken på ytterdörren som snart ska målas om under tiden jag ritade. Minuterna blir snabbt till en timme med pennan i hand. Lagade samtidigt den skånska äggakaka som senare intogs på altanen tillsammans med ett glas iskall öl. Fast klockan hann bli efter åtta på kvällen valde vi skuggans svalka framför kvällssolen, så varmt har det varit denna kväll. Välkommen att stanna ljuva sommar!




❤️

2 kommentarer:

  1. Det är ju nästan som semester fortfarande! Fina bilder du målar och äggakakan såg mumsig ut t, som ska titta på flottister idag..... ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, fast bara nästan :) Flottister? Har en läcker klang… ;)

    SvaraRadera