söndag, augusti 30

Svettiga, sörplande sommarsvala

lyssnade när camilla spelade på
stora torg
svensk biff & en riktig höjdare!

sägs bli ett bra äppelår

trädgårdsdag på bäckaskog slott


urtjusigt

majsen har växt sig hög





Vid frukostbordet denna morgon läste jag den bästa krönikan. Plötsligt smakade mackan bättre och finns det en som jag så finns det säkert fler? Vi som hellre tänker i ord än siffror. Oavsett om jag får eller ej så publicerar jag krönikan i dess helhet i nästa inlägg.

Helgen har varit varm, god och vilsam. För mig är det ledig helg när förlovningsringen åker på, jag duschat och tagit en dutt av den parfym jag fick av kärleken i somras. När fötterna släpps ur svettiga skor och får vila högt. Håret släpps ut och min älskades sökande hand alltid finner min.

En ledig helg är en där vi upptäcker dammiga småvägar, äter ute, stannar till, häpnar över vidsträckta odlingar, plötsligt pratar om saker som levt i huvudet...

En ledig helg går lika snabbt som en elefant bajsar.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar