tisdag, augusti 25

Länge sedan & ingen bra ursäkt


ännu en solig dag

höga vågor men varmt

plötsligt drar ovädret in

tång

i kvällsljuset letande björnbär

vila

kvällens

rita...

min del av hallen





Ibland tar ens undermedvetna egna beslut och kanske går kameran sönder ungefär samtidigt?
I juli beställde jag hem lokaltidningen i pappersversion, en provläsning på tre månader. Jag föredrar att bläddra på riktigt. I början kastades tidningen oläst var och varannan dag- hade redan snappat upp rubrikerna på jobbet. Men nu- älskar´t! Hämtar in tidningen till frukost och bläddrar mig fram, ofta är jag sen till bussen numer. Vilken sagolik tur att densamma, i sin tur, aldrig håller tidtabellen!

Efter semestern fick jag tillbaks lusten att laga mat, testa nytt, vilja prova...
Och så tar jag mig tid att klottra mina små alster. Jag och pennan. Golvet kan vara hur smutsigt som helst och vovvarna lika vilda… Jag sätter mig och ritar.

Tiden räcker bara till så mycket och skrivandet här kommer bli lidande. Hoppas att du ändå vill återkomma någon gång i veckan!




❤️

2 kommentarer:

  1. Så skönt att känna lust i livet,den ska man ta vara på! Jag läser och njuter när du väl skriver kram T, som letar efter sin...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ju glömt svara dig! Har du hittat din?

      Radera