tisdag, september 15

Håriga broilers & tankar

dags att ta in de glada...

...broiler-pelargonerna

som hårigt knoppande inte förstår att de bor i norden
& borde fundera på att vila

renhornet har hittat sin plats

ett sällsynt helspontant köp,
eller faktiskt två...

ikeas "sinnerlig"
med tygklädd sladd & kork undertill

skulle köpa hela serien om jag kunde!
kan vara ikeas bästa nånsin…
(av ilse crawford)

gunni med ännu ett byte, i skuggrabatten




Nu du! Är kameran ny, skarp och redo.

Fast jag vet inte om jag är detsamma? Eller densamma. Känner mig lite ledsen. Över flyktingar som inte tas väl emot, över människor som inte tas väl emot, över sociala koder som gör att "snorungar" tas väl emot fastän de inte lyfter ett förbaskat finger för det stora hela. Räcker det med ett vackert leende och en kram? Ett namn? En attityd?

Och så gråter jag. När jag ser bilden på en utmärglad isbjörn.

Samtidigt ser världen ut så i detta nu. Desperata människor blir spottade på, djur lider och jag har mer pengar än någonsin att köpa nonsens för. Nonsens som en kamera.

För två månader sedan ritade jag inte. För två veckor sedan kunde jag inte tänka mig att ta en spindel i handen. För två dagar sedan var jag inte sorgsen… Nu gör och är jag allt.

Växtvärk.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar