onsdag, september 16

Lång dags färd mot vila fot






Har haft en riktig toppendag, fast en lång sådan, på jobbet. Är fortfarande så väldigt tacksam över det! Att trivas så mycket att jag orkar och vill även fast dagarna ibland blir längre än jag trodde när jag vaknade på morgonen. Att trivas så mycket att jag erbjuder mig fast ingen vare sig förväntar eller kräver att jag ska. Vi har det bra tillsammans och det känns gott i mitt känsliga bröst. Vilken tur att jag har bottennapp att jämföra med...

Under lunchen gick jag ut i affären för att handla. En timme är faktiskt för lång tid att bara sitta, har det inte i mig utan blir slö resten av eftermiddagen. Vilken tur för jag gjorde världens klipp- surströmming för en tjuga burken. Förstå hur bra! Som jag plockade på mig och som jag log undertiden! När chefen kom fram och kikade i min kasse såg jag hur hon fick piggaskinn (gåshud) över armarna innan hon leende knuffade mig samtidigt som hon frågade "du tvingar väl inte stackars Uffe?!!! Jessica! "
Nu upptar strömmingen en hel hylla i kylen här hemma och jag tycker om vetskapen att vi kan äta flera gånger till i höst. "Stackars" Uffe, svärisarna och jag :)

När jag väl kom hem, i mörkret och regnet, med svullen fot och trött huvud var det förbaskat skönt att sparka av skorna, äta köttgryta som någon annan lagat (Slottsgryta av de förnämliga Maxi-kockarna) och därefter ta en dusch. Här sitter jag nu, med blött hår och trötta ögon. Oerhört tillfreds med min dag! Innan jag intar soffan för kvällen ska jag googla "Slottsgryta"- en sådan i jätteformat vill jag laga här hemma en ledig kväll. Tveksamt om min blir godare än den vi just åt men värt ett försök! Tveksamt om det blir någon ledig dag inom överskådlig framtid. Men drömma kan en :)




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar