lördag, oktober 10

Mat, mat & mer mat











Ibland kan jag få känslan av att solen skiner jämt, bara inte på mina lediga dagar. På senare tid har känslan angenämt nog varit den omvända. De få lediga dagarna med blåst eller regn har tvärtom varit välkomna andningshål där tid för att rita eller läsa givits till skänks.
Under veckan som gått har jag kommit till jobbet med mascara under ögonen och mer hår yrande runt ansiktet än i flätan. Lynnigt och mindre upplyftande, ändå är jag av det mindre knussliga slaget när det kommer till kyla.

Så vips kom min lediga helg och solen den värmde med ens. Värmde så pass att vi bekvämt kunde sitta ute och äta under besöket på den internationella matmässa som anordnas i stan. Fanns en massa gott och en massa skräp- ibland går de båda hand i hand. Som i Fish´n Chips. Lämnade marknaden med en påse smarriga, franska korvar samt en annan med ljuvliga Pretzels. Från staden styrdes kosan direkt till svärisarna där det vankades födelsedagsfest för svärfar! Grillning i solgass.

Mat i kvadrat med andra ord. För att balansera dagsintaget ska kvällen ägnas åt idrott. 100 meter häck, klättring, höjdhopp, löpningsorientering samt kanske lite triatlon och kast med kula. Allt i soffan på bästa sändningstid i finalen av Atleterna. Du trodde väl inte att jag? Rara människa, tänk på skaderisken!




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar