torsdag, oktober 29

Visst är det väl härligt?


säg vad ett rött hår inte behöver? jädra diva



Har tack vare  min nygamla hårfärg haft "glädjen" att tillbringa timmar i badrummet denna kväll. För första gången sen jag-minns-inte-när. Först ska det schamponeras och väntas innan skummet sköljs ur. Då hinner en kvinna raka ben och alla andra önskade områden. Ja, det är lika i ordning som att andra kvinnor inte vill raka några områden. Eller alla områden. Låt oss inte bråka om saken. Sen ska det färgbombas- för att få rödheten att bestå. Då hinner en kvinna med min otålighet nästan flyga i taket och i tankarna skriva ett helt blogginlägg. Det som du läser nu. Sedan hinner hon vira in sig, sätta sig på toasitsen och räkna till 913. Och då har det ändå inte gått 10 minuter. Där gav jag upp och sköljde ur.

Jag avgudar det här röda och hur det får mig att må gott alla andra stunder. Men du som aldrig förvandlat dig anar bara inte!
Kan också berätta att jag inte lyssnade på min frisör utan använde färgbomben utan handskar, tänkte "äsch, jag är snabb och skrubbar jättenoga sen" med resultat att mina handflator är rödare än håret. Något som fick mig att minnas den gamla skrönan om att det börjar växa hår i handflatorna om han onanerar… För kvinnor måste detta vara det ultimata straffet- händerna på täcket annars får du röda handflator!
Vet att mamma, pappa, min älskade och kompisar läser. Ha överseende! :)

En sak till jag fnissade åt där i badrummet är det faktum att klänningarna jag beställt hem, till den stora festen, damp ner under gårdagen. Alla tre är så tajta att det behövs aktiv assistans för att knäppa dem. En är fantastisk och passar nätt och jämnt! Med leveransen fanns en tidning. Som handlar om mode? Som handlar om träning? Nej. Som handlar om att laga och äta smaskigheter. Livets ironi och hur skrattframkallande som helst. Min sorts humor.




❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar