måndag, december 14

En vecka i bilder










Äntligen har vi fått kallgrader igen och lite, lite frost som lagt sig som ett blygsamt lager socker över fallna löv. Tog med vovs på en promenad och hade hoppats hinna plåta men det var för kallt för unge herrn, han ville rakt inte stå stilla i onödan. Jag förstår honom.
Väl hemma darrade bägge små av den ovana kylan och jag bäddade ner dem innan det var dags att tända ljus och äta rester till lunch. Lediga dagar kan vara det mysigaste som finns!








Igår styrde vi färden mot IKEA och det årliga julbordet. Blir varje gång lika häpen över hur de lyckas duka upp ett så fräscht och gott bord till nästan ingen peng för oss ätande. Många roliga sillinläggningar, pyttekroppkakor fyllda med isterband, julölsmarinerad oxbringa, rotsaksgratäng, gudomlig gravad lax, den så oerhört goda salladen på selleri och grönt äpple… Snyggt upplagt och flitigt påfyllt. Värmer också att se hur många gamlingar som reser dit, uppklädda och högtidliga! För någon med låg pension kan jag tänka mig att det annars kanske inte blivit något julbord.









Under veckan har jag även debuterat som administratör på Maxis Facebook-sida, ritat en himla massa och lagat laxbagels som var så goda att jag rakt inte vill äta annat! Har även handlat mat till svärisarna som kom hem från varmare breddgrader sent i går kväll ( de blev verkligt glada över att inte mötas av tomt kylskåp). Omtänksamhet är en sådan sak jag försöker ge i överflöd, tror världen blir lite bättre. Tidigare i veckan kom en jobbkompis tillbaks från sin korta rast och gav mig en ask halstabletter mot hostan. De visade sig vara ett mirakel men det viktigaste var ändå gesten. Att hon tagit sig tid och tänkte på mig...




❤️

4 kommentarer:

  1. Ser ut som en angenäm vecka med trivsel,mat och kärlek, allt man behöver här i livet
    T,som inte har nån facebook....

    SvaraRadera
    Svar
    1. En gör veckan till vad en vill :)
      Fast ska du inte skaffa ändå? Med mig & Uffe behöver du ju inte fler vänner...

      Radera
  2. Du har så rätt, ni är alla jag behöver;-) så facebook behöver jag inte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns bara som att det är lite torftigt här, ju… ❤️

      Radera