måndag, maj 7

Kan jag reklamera mig själv?

Givare


Min kropp ville inte som jag denna morgon utan väckte mig strax före klockan 03.
Låg kvar i sängen och filosoferade nästan två timmar innan jag gav upp, klev upp och motvilligt började min dag. Lustigt hur lekande lätt tankarna avlöser varandra i mörkret. Tar föga hänsyn till att jag vid flera liknande tillfällen sagt till dem att invänta morgonen. Mitt skarpa tonläge behöver slipas. Kanske borde anmäla mig till den kursen via jobbet? Ja? Bra! Då var det problemet ur världen.

Röda Korset, dammsugning, ogräsplock, matinköp, soldyrkande, hundrenovering, disk och mig-själv-renovering. Avbockat.

Önska mig lycka till med kvällen, det lär behövas, tankarna rör sig inte fullt lika kreativt flytande längre.

2 kommentarer:

  1. Så: då önskar jag dig lycka till med kvällen. Och mig själv. Ska bara-vara och fortsätta mitt mysplock, läsa bok, kolla datorn....istället för personalmiddagen. Hade bara ingen lust - helt enkelt! Så Jessika: en skön lycklig kväll:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gjorde du alldeles rätt i... Jag brukar heller inte ha lust när det gäller sånt. Längre. Bara vara och läsa bok är finfina sysslor i min värld. Att plantera träd tycker jag hamnar i samma kategori.

      Radera