torsdag, maj 24

I brist på havsnära tomt...

Soldyrkare

Nu är det sommar

Kolla oljans färg!


... duger vattenspridaren fint som svalka.

Har varit stenhård mot mig själv de senaste dagarna. Matlagningen ska gå snabbt och städningen vara nästintill obefintlig- vädret är nämligen långt bättre än toppen. När du ligger på din dödsbädd och får frågan om det är något du ångrar, kommer du då svara "att jag inte städade oftare"? Nej, tänkte väl det.
Vandrar omkring lättklädd här ute i trädgården, fixar lite, solar lite, vattnar lite, planerar lite och skjuter framförallt upp alla de där inbillade bordena.
Är helimpad av Uffe som lägger ringar av byasten runt träden, blir kanonfint! Trädgård kanske är vår grej ändå?

Harmoniskt utomhusmöte med jobbet i går och till min glädje kunde och fick lilla Ulla följa med. Sparade mig mycket tid och dåligt samvete att slippa fixa hundvakt eller lämna henne hemma. Tycker hon skötte sig fint och just sådana aktiviteter är ypperlig social träning för henne. Behöver inte vara krångligt att leva med djur och lägger vi bara den där extra tiden på uppfostran och aktivitet gör vi förhållandet ännu enklare för oss själva, hunden och våra medmänniskor.

Dags att bege sig ut i trädgårdens sol igen. Har inte särskilt mycket blommor eller rabatter men det håller så sakta på att ta form. Plånboken är det jag i första hand får rätta mig efter och Blocket är ett ypperligt forum när saker som till exempel byasten behöver inhandlas. På min önskelista för denna sommar står en altan högst upp! Skattepengarna rullar snart in på kontot, då blir det förhoppningsvis bygga av :)
Snickare måste vara det bästa man kan vara i dag när de flesta lägger så mycket tid och pengar på sina hem? Fritt, kreativt jobb, ofta utomhus och bra betalt. Inte för sent att byta riktning.

En sista fundering. Fästingarna är verkligen här och både Gun-Gun och Ulla har fått en dos "bekämpningsmedel". När jag droppade det i nacken på dem och gned in det i huden märkte jag hur mitt nagellack löstet upp på de fingrar som kom i kontakt med medlet. Hur nyttigt kan det vara?! Jag har naturligtvis handlat på Apoteket men känns ändå inte alldeles bra. Någon som vet om jag egentligen förgiftat mina djur?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar